torsdag 15. september 2011

Første uvennprodukt




Første Uvennprodukt er ferdig, og ett nøste Pelican fra Dalegarn har blitt en hals basert på denne oppskriften. Jeg strikket på rundpinne i stedet for å sy sammen, la opp etter mønsteret, gjorde ellers som mønsteret sa så lenge jeg hadde garn igjen. Jeg droppet å lage avslutningsribb, for da kunne jeg få den effekten jeg ville med litt bredere på bunnen enn i toppen.




Det verste med det her var at utpå kvelden så det nokså fint ut. Jeg tror ikke det har med at jeg var trøtt å gjøre, jeg tror rett og slett garnet gjør seg best i en litt mørkere atmosfære - altså fint til kveldsbruk. Og planen er at det skal havne hos en tante som er innom for å låne pynteskjerf av og til - det er rett og slett perfekt til henne, for hun er en sånn som syns all ull klør - og her er det ikke noe ull.

One down, 15 to go!

1 kommentar:

  1. Kjempestilig, likte garnet jeg. Tror tante blir glad for denne. :)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)