søndag 2. januar 2011

Flaggvotter


Rauma kom med et vottehefte i fjor, og jeg falt for flaggvottene. "Hvem vil vel ikke ha sånne" tenkte jeg, helt til ei venninne kalte de for "nasjonalistvottene dine", da hørtes det ikke like fint ut. Uansett. Jeg liker flaggvottene mine. Og de er MINE, BARE MINE!! :D Ekte egostrikk!




Vottene er strikket i Rauma sitt 3 tråds strikkegarn, som jeg forøvrig digger, og veier ca 75 gram. Jeg hadde igjen 4 meter på det hvite nøstet når vottene var ferdig, så det var vel strengt tatt unødvendig med det andre nøstet som sto oppgitt i heftet at en skulle ha, men da har jeg det til en annen gang.



Dette året her har jeg tenkt å prøve å holde et lite øye med hvor mye garn som går inn og ut her i huset. Jeg har ikke noe mål om å slanke garnbeholdningen spesielt, men det er jo et evig mål å gjøre restegarnbeholdningen mindre. Men altså til vottene: 200 gram inn, 75 gram ut. Det hele blir forøvrig sirlig notert i ei Mummi-blokk jeg fikk til jul, og der står også: 3 barter - ikke mitt garn. Ikke veid. 2 barter gitt bort.

1 kommentar:

  1. Kjempe fine votter! Gratulerer med TO ferdige! Og gratulerer med egostrikking - good!!

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)