tirsdag 10. februar 2009

Februarlue, februarsokker og litt UFO

I dag har jeg strikket litt februarsokker, og fått høre at jeg høres ut som Per Olaf Lundteigen. Jeg er ikke sikker på om jeg er mest fornøyd med det første eller det siste. Februarsokkene strikkes i alle fall i Senjagarn, det er bombesikkert! ;)


Torsdag og fredag strikket jeg februarluen min, og syns den ble veldig fin! Begynte på en annen lue fredag, men ser nå at den ble for stor, så enten tar jeg den opp igjen, ellers lager jeg noe annet av den... Altså ser det ut til å bli en lilla UFO i Kitten Mohair her ei stund...


Det mamma fikk til morsdag var en grønn hals - og den ble veldig fin! Det var flere enn henne (og meg...)som syntes det, så nå skal jeg kanskje strikke sånne til noen damer på jobben hennes :)

Jeg har leeenge (eller siden oktober/november i alle fall...) hatt liggende en UFO i lilla og hvitt. Det er deler til en tunika jeg tenkte å lage meg - men så ble jeg liksom ikke fornøyd med den hvite alpakka-overdelen til den lilla Kitten Mohair-underdelen...Men nå tror jeg at jeg har funnet løsningen: Jeg skal prøve meg på en lilla Marius-inspirert tunikaoverdel i Senjagarn, så får vi se om ikke det blir bedre :)

I kveld har jeg gjenoppdaget norske klassikere etter å ha fått "Millionær for en aften" i posten - og skal nå sovne til "Skulle det dukker opp flere lik er det bare å ringe". Jeg elsker jo disse filmene, og kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har fler. Tror bare det er Operasjon Løvsprett jeg har i tillegg - før en kommer til Pelle og Proffen-filmene, nokså mye senere. <3 DVD <3

7 kommentarer:

  1. Flott lue og nydelige sokker-to-be. Slik som du racerstrikker er det vel rett før de er ferdige :) Ha en fin uke.

    SvarSlett
  2. Hei på deg...
    ser du er i gang med sokkene..
    Lua har jeg ikke begynt på enda, men får vel prøve snart...
    ha en fin uke...

    SvarSlett
  3. bra strikkeinnsats her:-D

    SvarSlett
  4. Her var det mye fint på gang.
    Heldig mamman som fikk så fin hals, skjønner at flere sikler etter den:)
    Jeg vet ikke om jeg hadde våget å sovne til skulle det dukke op flere lik!!!
    Håper du likevell fikk en god natt søvn!!

    SvarSlett
  5. Så produktiv du er! Ønsker deg ei riktig god helg! Jeg gleder meg over vinterferie!!!

    SvarSlett
  6. Heisann, skal du væøre med på vm strikk pallen så inn og blogge det du skal strikke pluss garnet.
    http://vmstrikk09.blogspot.com/

    SvarSlett
  7. Den halsen er kjempefin.

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)