mandag 15. april 2013

Bleiebuksebonanza!

 
3 bleiebukser var bestillingen. Forholdsvis tynt garn, til babyer ca 10 dager. Babyfotografering.
 Først fant jeg en oppskrift på nett (men husker ikke hvor, for jeg kasta oppskrifta...) jeg strikka buksa, selv om den ble helt feil. Dobbel babyull er ikke tynt. Men det kunne være greit å se størrelsen. 49 gram.
 
Så fant jeg en oppskrift i et blad, str 1 mnd. Særlig. Den ligger her uten bein, for den er seriøst stor. Tror nok den blir opprekt, har bare ikke kommet så langt... Passformen var heller ikke så bra.
 
Så fant jeg ut at babydokka mi er vel ca 10 dager gammel i størrelsen. Og etter å ha målt og prøvd litt, har jeg fått lagd bleiebukser jeg er fornøyd med. En lysebrun, en blå og en lilla bleiebukse på 24 gram hver, strikket i Alpha.
 
Alpha har jeg litt rester i - og det ble flere, siden jeg endte med å kjøpe et nytt nøste lilla for å bli ferdig med den siste buksa, men jeg brukte noen av de jeg hadde til en stripete bleiebukse og lue. 46 gram, og et stripete sett liggende på lur :) 
 
Totalt 167 gram bleiebuksebonanza - og forhåpentligvis en fornøyd fotograf.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)