mandag 12. desember 2011

Ull er gull

Ull er ikke bare fint, det er også utrolig godt og varmt og nyttig!!
I fjøset har jeg et par ullvotter som jeg bruker når jeg skal på låven - for nå er det utrolig mye kaldere på låven enn i fjøset, så da trenger en varme når en skal opp i kulden.

Disse fikk jeg av Sommerfuglen i julekalenderen for to år siden, og nå er de snart "oppbrukte" - siden de har tovet en del i bruk. Men gode og varme, det er de!
Ser du forresten fremtidig garn i bakgrunnen? Det gjør jeg når jeg ser på disse skjønne skapningene ;)

Jeg har hatt to fjøsluer til nå, begge er laget av uvenngarn fra et tidligere år, i melkefiber. Luene er nokså signe blitt, og ikke minst er de for kalde nå på vinterstid. Derfor fant jeg ut at jeg må ha meg en ny fjøslue, i ull. Tanken var å bruke rester av Finull, men den endte med å være en kombinasjon av Finull og 3tråds ull - begge fra Rauma, og bare rester.

Grønnfargen er egentlig mye skarpere - men innelys og fotografering av farger er ikke alltid perfect match, noe mange av oss har erfart. Varm og god, god og varm, er den uansett - og hvem har sagt at en ikke skal ha fine farger i fjøset!?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)