fredag 21. mai 2010

Vakre votter


Av og til blir jo noe ferdig også. Selv om det ikke blir så mye på våren. Eller sommeren. Men nå er det et par votter ferdig - i går ble siste halve tommel strikket, og alle tråder festet. For selv om det ikke er så ille mange, så blir det jo noen tråder. Og trådfesting er som kjent nokså hat. Men nå er det altså gjort.

Disse er strikket etter et Lillill Thuve-mønster som var i Familien, og tommel-mønsteret bidro Aud med, på strikkekafe. Jeg er spent på hva som blir neste vottepar, har flere jeg har lyst til å strikke - og det er veldig greit å ha et vottepar på pinnene :)

4 kommentarer:

  1. Så fine vottene ble, jeg har aldri strikket med to farger - syns det ser kjempeavansert ut...

    Ønsker deg en herlig helg!

    SvarSlett
  2. Åh,i las familien te bestemora te anders å da va de bildan avbilda i ka som kjem i neste nummer. Men i fainn itj det nummeret nånn plass... Har du mulighet ferr å scann oppskrifta å send den pr e-post? Har så løst te å strikk dem.
    Du lage forresten så my fint, bli skikkele inspirert av bloggen din!

    SvarSlett
  3. Hei. Der fant jeg vottene fra familien! :o) Har akkurat fellt av første vott, og oppdager med gru at mønsterdiagrammet til tommelen mangler i bladet... Hvor mange masker plukket du opp til tommelen? Selve mønsteret kan jeg jo strikke etter bildet, og regner med at det er samme mønster bak tommel som inni votten.
    Blir kjempeglad for svar. :o)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)