mandag 29. mars 2010

Kvikk Lunch-lue(r)

Inspirert av Hobbyfruas Kvikk Lunch-lue så satte jeg ivrig i gang med å kjøpe Kvikk Lunch på butikken, før jeg toga inn på garnbutikken med sjokoladen og begynte å lete etter garn! Etter noen forsøk var jeg rimelig bra fornøyd med grønn og rød Falk, og gul Smart - jeg hadde planer om å strikke lua på pinne 3,5, og som tenkt, så gjort!

Jeg hadde tenkt at lua skulle bli bursdagsgave til en turglad kamerat. Og jeg er vanligvis litt treig med gaver, så tenkte virkelig jeg skulle overraske i år, og være tidsnok ute. Og here we go; jeg la opp 96 masker og strikket i veg, 8 omganger to rett og to vrang, og 22 omganger av hver farge.


Luen passer meg perfekt, slik jeg liker de. Sånn at jeg kan ha hestehalen inni. Så var jo problemet at kameraten min er verken spesielt tjukk i hue, eller har hestehale. Så da var det bare å begynne på nytt, med resten av garnet. For som sagt, luen passer meg jo perfekt, og jeg har lyst på sånn lue selv, så da ble det lue på meg. Med 88 masker og 19 av hver farge ser luen passe ut til min kamerat, og enda var det igjen nok garn til dusk til begge luene :)

Så jeg er fornøyd, og håper min turglade kamerat blir fornøyd med sin!

3 kommentarer:

  1. De er morsomme disse kvikk lunsj luene. Jeg blir så imponert over kreativiteten til alle på hobbyboden :D skikkelig inspirerende :D

    SvarSlett
  2. Se der ja, så artig at jeg kunne bidra med litt inspirasjon.

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)