søndag 7. mars 2010

De siste dagers votteutvikling







Jeg har strikket ferdig mansjetten på den andre Hadelandsvotten, etter å ha gitt opp tommelen på den første. MEN; på garnbutikken fredag så jeg at den ene av damene der hadde strikket Hadelandsvotter, så jeg øynet nytt mot, og tenkte jeg skulle strikke så jeg bare hadde tomlene igjen på begge nå, og så ta de med ned på butikken en dag. Yey! Nå er de plutselig litt gøy igjen :)

Votter som ikke er gøy er mitt forsøk på mitered mittens. Jeg strikket ut fra en oppskrift på en blogg, i oktober. Og jeg strikket alt frem til tomlene - der skulle det klippes opp. Og det virket så skummelt at det gjorde jeg ikke. Lørdag tenkte jeg heller at jeg skulle ta disse vottene fatt igjen, jeg trekte opp frem til der tomlen skulle være, strikket inn en tråd, og strikket videre. Og fant ut at jeg strikker jevnere og penere nå enn i oktober. Og at jeg har skjønt litt bedre hvordan votter ikke skal få glipper. Så en stund så det ut til at vottene kunne passe til en mindre hånd, og tenkte at da blir det ei lita skolejente jeg kjenner som blir glad! Det slipper hun. Nå var det tomlene som ble rare - og i ett-tida i natt så rekte jeg opp alt sammen. Så nå har jeg to nøster med brukt merinogarn fra Sandnes som havnet i den største resteposen. Så der var det et vottepar som ikke er noe moro lenger...

Til slutt så har jeg brukt uvenngarn - både Puddelen og det rosa er uvenngarn, men det ble nokså fint når jeg fikk satt det sammen! :) Tenkte først at det ble en bestemorlue, men det ble det ikke, så nå ligger den i kurven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)