torsdag 13. februar 2014

Tova votter

For et års tid siden var ei venninne på Island, og kom hjem med en hel pose ullgarn til meg! Heldige meg! :)

Lopigarnet kom som tre hundregramsnøster - og det ble nesten to par votter. Jeg måtte spe på med en tommel i dobbel Lett-Lopi, men syns ikke det ble skjemmende.

Vottene skal ligge i fjosgangen, klare til å tre på når jeg skal opp på låven, der det kan være nokså mange kuldegrader om vinteren. Teorien bak å lage gule votter er at de skal være lette å finne igjen når (ikke hvis) jeg mister/forlegger de.

325 gram med flott garn har blitt til to par fine votter - det andre paret bli enten gave eller votter til neste vinter.


1 kommentar:

  1. Jeg liker at du lager så mange skikkelige o solide greier, med skikkelige og gjennomtenkte bruksområder :)
    Votter og lue er nok skikkelig smart å ha i fjøset nå i vinterkulda.

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)