onsdag 22. januar 2014

Mini-Skappel til Malene

Når Sandra skal ha strikkegave skal storesøster også ha! Sånn er det bare å være to år og bli storesøster.

Genseren er strikket etter mønsteret som heter Sophias ullgenser, selv om det ikke er brukt ull, men alpakka.

Her er det dobbel tråd, en Faerytale fra Du Store Alpakka, og en med Sandnes Alpakka. Det gikk 262 gram garn, og genseren er god og myk - håper den passer! Jenta er to år, størrelsen to til tre år, så regner med det går bra :)

Jeg syntes det var stor forskjell på Sandnes alpakkaen. Det rosa var kjøpt i fjor, og for meg virket det som garnet var fyldigere og mer glansfullt enn det brune, som ble kjøpt rett etter Sandnes Alpakka kom i salg. Andre med samme erfaring? Det kan jo selvfølgelig være tilfeldig.

Jeg har BÅDE lyst til å gjøre ferdig noen av de mange, mange ufoene her, OG begynne på nye ting nå. Kan kanskje plukke fram noen ufoer først, jeg har blant annet et par halvferdige gensere til meg selv liggende, sammen med en haug andre ting.


1 kommentar:

  1. To flotte rosa plagg du har strikket :)
    Kjekt å gi til storesøster også :)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)