torsdag 1. april 2010

Pulsvarmere












Av og til er det så greit å ha en real pausestrikking i hendene. Sånn der du overhodet ikke behøver å tenke, etter at du har satt sammen farger og garn. Sånn blir det fort pulsvarmere av!

Nå har jeg tatt meg litt sammen og pyntet de tre parene jeg hadde liggende. Og i all sin enkelhet syns jeg de er fine...

De i grønn alpakka og brun mohair, med hjerter på, de heter "Deilig er jorden". Det brune som har moldjord-farge, og det grønne som minner om gresset i spiring - kombinert med at de ble strikket på når jeg var på konferanse hos Bonde og Småbrukarlaget gjorde at de måtte pyntes med trehjerter, og de måtte hete det de gjør. Nemlig.

"Himmelblå" er neste par ut, og de er strikket i hvit alpakka og lyseblå mohair. De har en herlig blågrå tone som gjør at de kan passe til flere farger, men for å hente inn igjen noe av det blå, så er det knapper i blå og lilla-toner. Jeg tenker på en sen sommerkveld når jeg ser disse - og drømte meg bort til sommeren når jeg satt på forelesning og strikket disse.

De siste heter "Stjernenatt". De er av svart alpakka og en blå-lilla mohair, og har en enkel perlerad fremst. Jeg syns de her ble både tøffe og elegante, og nok en gang kan de passe til flere farger og anledninger. Disse begynte jeg på på en forelesning, og det ble gnistrende stjerneklar vinternatt på Lillehammer før jeg var ferdig med de.

1 kommentar:

  1. He he, det kaller jeg High Tech jordbruk ja, og med dinosaurer og det hele...!

    Kjempesøte pulsvarmere du har laget, knapper og småpynt er virkelig prikken over i'en på sånne småplagg.

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)