lørdag 10. mars 2018

Resultatet av årets første prosjekt

Resultatet av årets strikkeprosjekt nr 1 - å strikke opp en kasse med garn, samt å overvinne skrekken for å strikke sokker er i ferd med å bli ferdig. Ferdig strikka er det, og det er en trådfestefest unna å være helt ferdig.
26 par sokker!! 

Jeg begynte i desember 2017, og hadde strikka et par sokkepar før nyttår. Jeg har gitt bort ett par, men resten er her. 26 par, med stort og smått. Ti par like bølgesokker, gratismønster finner du hos Raumagarn her. Ett par fra Drops, Seiland socks. Og det siste, aller minste, paret er et par sokker til Arne og Carlos-dukke, mønster i boka Strikkedukker. Ellers er det masse fri fantasi, og jeg har faktisk hatt det nokså moro med å tenke ut hvordan sokkene skulle bli. De ti like parene syns jeg var ekstra morsomme, for jeg syns mønsteret var så pent.
Seiland socks 

Og når jeg både har kost meg og syntes det hele var moro undervegs - da erklærer jeg målet som nådd - sokkestrikking er ikke skrekk lengre, og kassa med garn er oppstrikka!!
Bølgesokker med mønster fra Rauma

Nå pønsker jeg på hva neste prosjekt skal være - jeg har flere kasser med garn som jeg kan gi meg i kast med, men akkurat nå skal jeg bare strikke noe jeg hadde lyst til uten å tenke på noe annet enn at strikking er gøy! God helg!
Dukkesokker - siste rest av garnet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)