tirsdag 30. januar 2018

Årets første strikkemål - overvinne sokkestrikking!

Over år har jeg ikke likt å strikke sokker. Jeg har prøvd, men der forfattere har den vanskelige andreboka, musikere den vanskelige andreplata, så har jeg hatt den vanskelige andresokken. Ofte har det endt rett etter hælen på den første sokken. Og heimen inneholder flere bevis på at det har vært forsøkt å få forholdet til sokkestrikking på G.

2018 skal bli året der jeg skal gjøre et helhjertet forsøk på å strikke sokker i massevis. Jeg har nemlig massevis av sokkegarn liggende, så det mangler ikke garn. Et dykk inn i boden i går viser at det ikke mangler mønstre heller - og motivasjonen er også tilstede nå. Og jeg har allerede tjuvstartet, og kan røpe at det blir sokkebonanza framover.


Det første ryddestrikkemålet er ei kasse med ca 2 kg 7 brødre-garn som skal forvandles til massevis av sokker. Garnet kjøpte jeg i Lahti når jeg var der på hopprenn - og det fine med reisegarn er at det har fine reiseminner i tillegg til å være fantastisk i seg sjøl :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)