onsdag 26. desember 2012

Strikkeplaner for et nytt år

Jeg har alledere skrevet litt om konkrete ting jeg vil lage neste år. Nå tenkte jeg å bare skrive ned hva slags alonger og sånn jeg skal være med på i 2013.

* HUV12 må fullføres med å strikke opp garnet, det ble jo litt liten tid til det før jul.

* Luealong. Jeg prøver på ny, og en lue hver mnd er målet.

* Hobbybok-along. Her er målet rett og slett å bruke hobbybøker og blad en har kjøpt for å strikke noe utav, men som en aldri har fått rota seg til å gjøre. En ting hver mnd.


* Ingen Bønn. Dette blir nok den mest omfattende. Her skal hvert gram veies, garn ut og garn inn. Jeg håper jeg greier å henge med her hele året, for det tror jeg hadde blitt klargjørende for meg selv, hvor mye garn jeg egentlig kjøper. Jeg tror jo at jeg ikke kjøper så mye, men mengden garn i heimen sier at jeg bedriver et gedigent selvbedrag. Det er ikke et problem enda, men fortsetter det slik, så kan det bli. Og problemer bør tas ved roten, så da begynner vi.   Tidligere har jeg hatt som mål å bli kvitt restegarnet, og jeg hatt mål om å få plass til alt garnet mitt i en stor hylle jeg har. Sprakk så det sang på den siste, men ble nesten kvitt restegarnet det året jeg faktisk jobba litt med det. Nå har restegarnlageret opparbeidet seg til store poser, og jeg håper å bli litt flinkere til å bruke av det i 2013.   2013 SKAL også bli året der jeg strikker opp noe av enkeltnøstegarnet mitt. Det er jo en del av dette etterhvert. Og det er greit nok når det er flere av sammenlignbare kvaliteter, men... det er jammen meg en del annet her også! Enkeltnøstenes sang.   Pjuh! Det blir moro å se tilbake om et års tid, har jeg fått gjort noe av det jeg tenker nå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)