lørdag 8. desember 2012

Hemmelig uvenn - garnet


Når en rydder dukker det jo opp ulumskheter av ulike slag. Dette var anledningen for at jeg tok initiativ til en runde Hemmelig Uvenn på Hobbyboden. Merkelig nok er det flere enn meg som gjør bomkjøp, får garn de veldig ikke trenger, osv. Jeg sendte fra meg en del verre enn det her, men... Ja.

3 nøster svart, og 1 hvitt med Gjesdal Napoli exclusive. Kjøpt på 50% til 34,50 pr nøste i følge de oransje lappene. På salg er det jo lett å la seg rive med - men 100% polyamid får meg til å rive meg i håret.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Neste lekkerbisken er Sandra Soft - 100% micro polyester. Yæk. Bildet av kaninen på banderolen er det søteste med garnet. Det klør sikkert ikke, men det varmer heller ikke spesielt mye, er min gjetning. 4 nøster lilla, ett av de såvidt påbegynt, 1 påbegynt i rødt og 1 i oransj) Fine farger. Faktisk veldig fine. Men micro polyester.
Den siste haugen er 1 nøste med en fin grønnfarge i noe jeg tipper er Kitten Mohair. Med en påbegynt heklelapp av noe slag. Den er fin!! Nesten så jeg skulle ønske jeg kunne hekle!
 
Så er det to påbegynte nøster av et mohairgarn i blått og grønt - jeg tror dette er et garn fra Gjesdal, for jeg tror jeg har vurdert å kjøpe det selv en gang. Det naturfargede kjennes ut som ren ull, det hvite som ekte akryl, og den grønne bomullen gav oss ei latterkule. For å si det slik, det var vel ikke helt gjensynsglede.
 
Mamma hadde slik bomullsgarn i samme farge og samme løse spinninga for MANGE år siden. Det er av de garnene som har gjort at jeg ikke er en bomullsentusiast. Men her kommer det jammen tilbake! At noen tror livet går i sirkler får være en ting, jeg begynner å tro at garnet gjør det. Se bare på mohair, sier jeg bare...
 
Jeg har ikke bestemt meg for hva som skal skje med noe av garnet enda, så jeg er like spent som dere på hva det blir mulig å få ut av det. Etter at julegavene er ferdige. Jeg har begynt å innse at jeg snart bør nærme meg ferdig med gavene...

1 kommentar:

  1. Herlig utvalg, du får strikke deg noen støvkluter av alt det syntetiske kanskje? ;)

    Det grønne garnet der har jammen jeg også hatt noen nøster av. Kanskje det vandrer?

    God lørdagskveld!

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)