torsdag 6. oktober 2011

Let, og du skal finne

For litt siden hadde jeg stor leteaksjon i heimen. Det jeg lette etter var veskelåsene jeg visste lå i en pose her et sted - og jeg fant de til slutt, men før det fant jeg utrolig masse annet.

Jeg har et helt vanvittig lager av UFOer. Seriøst. At jeg hadde 20 stk liggende er ikke en overdrivelse - det er kanskje heller en pynting på sannheten. Ta for eksempel votter. Ikke mindre enn 4 enslige votter ligger det her - to helt ferdige, to uten tommel. Og da har jeg ikke regnet med vottene jeg begynte på i september som mangler EN tommel for å bli ferdig, for de har ikke blitt UFO enda.

I tillegg til UFOer i et vilt antall fant jeg også en del garn jeg hadde glemt. Det grelleste eksemplet er garn kjøpt på martnan i 2008 (kvitteringa var i, så jeg kan ikke komme unna..) 8 nøster av et Sandnesgarn kalt Tress. Flerfarget garn, med sånn ca 80 % akryl, og litt ull. Og det er tykt. Her må det strikkes på pinne 8-10. Men så var det fargene da, jeg syns de er utrolig fine! Så selv om jeg har utviklet litt angst for akryl de siste årene, noe jeg ikke hadde i 2008 (jeg unnskylder meg med at det ikke var så lenge siden jeg hadde begynt å strikke igjen da!) så skal garnet brukes. Det er jo ikke alle som har akrylangst.

Forøvrig kan det rapporteres at jeg har usedvanlig mange like stoppenåler, siden jeg kjøper nye når de andre er borte, og jeg ikke alltid har hatt så mye i mot bomull. Jeg må nok prøve å ta opp igjen litt bomullsentusiasme, for det er over en hel bærepose med bomull her, og det blir jo for teit å ikke bruke den...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)