mandag 3. oktober 2011

Bathat

Av det deeeilige uvenngarnet blir det stadig nye ting! Nyeste nå er en Bathat - mønsteret har lenge vært på vent hos meg, men den blå Mamsellen skrek etter å bli en Bathat, siden fargen var så perfekt. Det svarte er ukjent akryl nokså langt opp før jeg gikk tom for garn og måtte bruke et annet. Tro det eller ei; det var faktisk Rauma tretråds ullgarn som ble mest likt i farge, tykkelse og utseende generelt!



Jeg fikk ikke fulgt mønsteret helt siden også det blå begynte å nærme seg slutten veldig fort mot slutten, så da droppet jeg de øverste flaggermusene i mønsteret, og tok noen striper der i stedet. Lite trolig at jeg hadde fått tak i mer kongeblå Mamsell sånn med det første, så la ikke større innsats enn så i det...

Lua er i utgangspunktet tenkt til et hode som nettopp har begynt på skolen, men den er nok altfor stor, så jeg er litt i tvil hvilken skjebne den vil lide nå...

Jeg syns fremdeles mønsteret er fint, selv om det er bare å være forberedt på en del lange sprang. Og skal jeg lage den en gang til skal jeg nok lage en annen felling, for jeg ble ikke helt overbevist om at dette var det beste.


Jaja. Mer uvenngarn brukt, og jeg har ideer for mer av det. Jeg har fått uvenngarn såpass på hjernen nå at jeg er i ferd med å finne fram igjen noen av de ca 1000 smånøstene med restegarn jeg fikk i fjor - tro det eller ei, jeg sendte videre bare en liten del av garnet i årets Uvennrunde...

1 kommentar:

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)