søndag 11. oktober 2020

Jakke

 

Eldste tantejenta ønska seg en blå jakke, litt lang, og i mykt garn. 
Til min forskrekkelse landet vi på garnet Myk bris fra Europris, det er nokså mye mer syntetisk enn hva som er innafor min komfortsone - men etter å ha strikka jakka må jeg innrømme at det var et helt greit garn å strikke med.

Jeg tok utgangspunkt i mønsteret Dandelion kids, (Camilla Pihl 09-03) og strikket i lengden jeg skulle ha i følge den bestemte designeren på 8. Etter at jakka var ferdig ble den overlevert, men jeg fikk den kjapt tilbake, her måtte det til en knapp. Det skulle være en enkelt, og hun fikk gå i knappeboksen og velge selv. 

Haugen med prosjekter der det bare er å feste tråder igjen vokser, mens jeg har lagt opp en Villmarksgenser som er mye mer moro - og ei Fønvind-lue fra A knit story.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)