mandag 17. juni 2019

Kassa nærmer seg tom!

I april skreiv jeg om det kjedelige andreermet å strikke - nå har jeg endelig gjort det! Og mens jeg gruer meg til å sy og klippe, så har jeg snart tømt kassa med prosjekter med løse tråder, manglende knapper og ventende maskesting.
Nommen-genseren starta jeg altså på i februar - og den blir forhåpentligvis ferdig før juni er over. Denne genseren med kaniner var i et ukeblad rundt påske tror jeg, og ble til i løpet av noen dager. Kaninene manglet bare øyne...
 Marius-genseren ble strikket i høst. Str 1 år, og disse har det blitt mange av etterhvert 😊
Til slutt en fristrikk-kjole i glitrende garn. Den er i str 2-3 år, og ble startet på til ei som er skolestarter i høst, i forkant av dåpen til lillesøsteren som nå er fire. Først manglet jeg av det hvite glittergarnet, og når jeg fikk tak i var kjolen for liten til storesøster. Når lillesøster ble i passende størrelse fikk hun prøve kjolen med løse tråder og uten knapper - men hun ville ikke ha glitter. Nå er kjolen helt ferdig og venter bare på at noen vil ha den.

For å ha noe å strikke på innimellom trådfestinga har jeg lagt opp til en Andrine-kjole fra Klompelompe, har strikket den samme i samme garn tidligere og likte den, så det er min egen ønskereprise. Jeg har også funnet en ufo fra 2006-ish som skal tas fatt på, så kanskje den kan komme til nytte til slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)