søndag 23. november 2014

Varme halser

I en skuff hadde jeg noe som en gang var ment å bli et skjerf. Ett nøste Puno var ferdigstrikket, det andre var påbegynt. Jeg fant ut at det aldri kom til å bli noe skjerf, mest fordi jeg ikke husker hvilket mønster jeg brukte, og jeg syns skjerfet hadde blitt for kort med bare disse to nøstene. Så da var veien kort til å rekke opp alt fra nøste nr to, og noen meter fra det første, jeg plukket opp maskene og strikket en rad med knappehull - og vips! En hals!

Den andre er 72 masker på pinne 6, dobbelt perlestrikk så langt nøstet rakk, og litt til. Jeg måtte bruke de siste 40 cm som ble igjen fra den første halsen til å få felt av den andre.

Jeg syns de ble fine, og de er supergode!! Puno altså, mykt som bare det!

De veier 103 gram, og jeg har fått to fine ting fra en ufo. Bare positive ting med det å rekke opp dette altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)