torsdag 17. april 2014

Genser med snor

For noen uker siden ble julegave-gavekortet mitt på en bokhandel byttet inn i Marte Helgetuns bok, "Strikk til barn". I boka fant jeg den fine "Genser med snor" og forrige fredag la jeg opp. Jeg fulgte maskeantallet for str fire år, men har brukt Drops Love You 2-garnet, så etter at bærestykket var ferdig målte jeg hvor vid bolen ble, og fant ut at jeg strikket str 8-10 år. Så lengder på ermer og bol er tilpasset størrelsen ut fra "Strikkeboka" av Gerd Fjellanger - den boka har mange greie basisoppskrifter. 534 gram av det nydelige garnet ble en finfin genser :)
 
Tilbake til min nye bok. Jeg likte Strikk til barn, og har funnet flere prosjekter jeg skal gjennom der. Det er mange forholdsvis enkle og funksjonelle design, og noen kan minne litt om Pickles sine design, sånn sett. Jeg syns det var artig å strikke en genser fra toppen og ned - selv om jeg nok ikke er overbevist om at det er den beste måten å strikke genser på enda. Boka har veldig mange fine bilder, så om en ikke vil strikke akkurat det som er i boka, vil jeg tro det går å finne mye inspirasjon her!
Her er altså min genser - snora blir sikkert bytta ut når jeg vet hvem som skal ha genseren - inntil videre havner den i en haug med "Åå! Den må jeg prøve å strikke!-prosjekter"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)