tirsdag 15. januar 2013

Favorittkjole

 
Jeg tror det her er første gang jeg lager en kjole "om igjen" - men nå kjører jeg altså en reprise fra 2010. Da var det Lille L, fadderbarnet mitt, som skulle få kjole, nå er det mitt første tantebarn som skal få. Den forrige kjolen kan du se her
Kjolen er fremdeles fra heftet Det første året, men denne gangen strikket i Søstrene Grene Bomull. Om ett garn kan få meg bort i fra mitt "jeg liker ikke bomull" - så er det dette. Så jeg har kjøpt litt til i Oslo i helga (joda, 15 nøster ER LITT. Ikke mye.)
 
To nøster av samme farge ble (merkelig nok) ikke nok, derfor fikk denne grønne striper - uten at jeg syns det gjør noe. Kjolen er strikket i str 0-3 mnd. Det rare med at to nøster ikke ble nok er at kjolen veier 98 gram. Jaja.
 
Under fotograferingen fikk jeg og Øyvind-dukka litt hjelp av Lady som lurte på hva slags fyr Øyvind var - går i kjole og greier! 
"Men han har jo nese det går an å sleike på, akkurat som mennesker!!!"
"Godkjent, kamerat!"
Det mest morsomme med det hele er at plutselig ser Lady stor ut. Sjekk da! Digre bikkja ved babyen! (En ikke helt ferdig utvokst dachs er ikke stor så ofte, og i alle fall ikke så diger som på bildet her!)

3 kommentarer:

  1. Nydelig kjole, og utrolig flotte knæsje farger! Du er kreativ, - og alt hva du klarer å trylle frem av uvenn-garnet ditt! Imponert :)

    SvarSlett
  2. Så fin kjole! Jeg skal li tante for første gang og driver også med småstrikk :)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)