søndag 6. november 2011

Alpakkavest

Bestemors Marius er tatt av pinnene og levert til montering for ei uke siden - jeg brukte altså temmelig nøyaktig to uker på å strikke genseren! Det skal sies at jeg syns jeg strikka på den "hele tida", men nå blir den nok ferdig til lørdagens kalas!


Ellers har det blitt en liten vest - ei bestilling som jeg begynte på for lenge siden, men la fra meg når sjarmøretappen var igjen - fra delingen og opp. Nå er den ferdig, Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka er og blir et HERLIG garn - 130 masker på pinne 3, ribb i ca 18 cm og ca 7 cm etter delinga. Bruker ikke noe mønster på slike vester, har laget en del etterhvert, og varierer de alltid litt ettersom jeg finner på noe "nytt" (en ny variant på en detalj).

Denne vesten skal til en baby av ukjent kjønn, og bestillingen var derfor brun. Knappene blir det mest fargerike i en slik en, og jeg syns det ble kult og koselig med tre hjerter og en sau :) Tror foreldra syns det er greit også, derfor jeg tok sjansen på å bruke den siste av de fine saueknappene mine på den her.

(Sånn apropos sau: jeg har kjøpt meg sauer nå. 16 påsettlam + vær!)

På strikkepinnene er neste store prosjekt i gang - en bestilling på en Mariustunika i Mini Alpakka. Har som mål at den skal være ferdig før 1.desember så jeg kan bli en litt mer aktiv blogger igjen da, men vi får se om tida strekker til! Den skal i alle fall være ferdig til jul, siden den skal være julegave ;) 10,5 cm har den blitt til nå - den skal bli over 80, så det er nok bare å henge i!

Ha en finfin uke :)

2 kommentarer:

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)