tirsdag 30. november 2010

Vårres Jul

Lørdag var jeg på Vårres Jul. Og la meg bare si det; Hans Rotmo har ikke tapt snerten!

På folkehøyskolen var det meg og Hans - Hans var med overalt! Rett nok i form av noen CDer, men vi snakker overalt. I to måneder i Mellom-Amerika hørte jeg på Vømmøl hver eneste dag, skulle jeg sove så måtte jeg ha Hans på øret. Jeg tror nok det var det som fikk meg til å føle meg trygg nok til å sove, 19 år og ute i den store verden! (Det er noe med det, om vi ikke var utrygge, så er det nytt språk, nye vaner, nye mennesker...)

Her er den kanskje "største" av sangene fra Vårres Jul;



Den første Vårres Jul-CDen har jeg (åf kårs...) men den andre har jeg ønska meg til jul av julenissen i år. Julenissen har samme håndskrift som pappa, og gir oss alltid en CD/DVD eller parfyme. Alltid! Kjempekoselig!! :)

Dette ble min julekonsert i år - jeg kunne tenkt meg å sett Gaute Ormåsen og Cecilia Vennersten også, men det ble litt langt å kjøre når det nærmeste var på Brumunddal. Ellers er det faktisk DDE som er "min" julekonsert - vi finn konserten på DVD av Julenissen for noen år siden, og den, den er nok noe av det som virkelig får meg i julestemning :)

DDE med Julenatt over Vårres By; jeg fant ikke min favoritt, en Shanty for Sjømannskirka, men den er full av stemning den her også ja!



Skal du på julekonsert i år?

3 kommentarer:

  1. Vårres Jul er vel favorittjulecd`n her også. Må høre på den hver jul. ja!
    Ha en flott adventstid!

    SvarSlett
  2. Må nok innrømme at denne har eg ikkje hørt før. Ha ei fin adventstid.

    SvarSlett
  3. Hei på deg i natta!!
    Konserten va kjempefin, og enda finar va det at e å du va der ihop :)
    Nå har e julelotteri på gang! Sleng deg med;)
    Håpe e treffe deg på jobb i mårrå(?!) Nattaklem!

    PSST: E ELSKE JULEKALENDEREN E HA FÅTT TÅ DEG!

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)