mandag 1. februar 2021

Helg i kulden

Når det er så innmari kaldt som det har vært nå, da er det greit å ha litt å drive med inne! Å dra gangen full av kvister, og lage bjørkeris var spennende å være med på, og når det i tillegg skulle fjær på?! Supermoro!

Det ble to fastelavnsris her i år, L lagde ett med fine primærfarger og jeg jåla meg til med pasteller.

I tillegg har jeg strikka votter fra boka "35 votter". Jeg fikk boka til jul, og det er flere enn disse som kommer til å bli strikka. På Krusedullvottene har jeg brukt lagergarn som er snart ti år - jeg strikka babyteppe til ei som straks blir åtte i samme garnet. Drops Merino Extra Fine gav fint definert mønster, og mjuke votter. 

Vottene er med en litt annerledes tommelkile enn jeg har prøvd før, nemlig en livslinjekile. Veldig behagelig å ha på! 


I tillegg til vottene ble det et par yogasokker i samme garn, enkelt og greit med rette og vrange masker.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)