lørdag 5. januar 2013

Hundegenser og skrullepoeng

Det er ikke så lenge ute i snøen lille Lady kan være før hun blir kald. Så jeg fant fort ut at her måtte det bli genser!
 
Jeg hadde noen nøster Alfa liggende, og heldigvis i farger som var fine sammen :-) faktisk så fine at når jeg hadde strikket genseren, så lagde jeg lue til meg selv i samme fargene. Definitivt skrulledamepoeng! Det er ikke sikkert vi kommer til å bruke våre Marius-ting likt kjenner jeg...



Genseren til Lady veier 102 gram, lua mi veier 83 gram. Skulle jeg gjort noe annerledes hadde halsen på genseren blitt litt kortere og bakenden blitt litt lengre - selv om jeg lagde den lengre enn i mønsteret så ble det ikke helt langt nok for en liten dachsfrøken. Jeg hadde nok laget lua litt lengre også, så den ble skikkelig baggy.



2 kommentarer:

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)