onsdag 23. januar 2013

Gave-Marius

Noen ganger er det fint at det er kort mellom jul og bursdag. Som når jeg ikke blir ferdig med julegaven tidsnok... ;)
 
En helt super venninne som har gjort seg bemerket som frakter av Islandsk ull til meg blir eieren av denne Mariusen. Det er et risikoprosjekt det her, med to suksesskriterier jeg ikke vet om er oppfylt:
Farger og størrelse. 

 
Jeg har spurt litt om farger, og både brunt og grønt var blant de foretrukne - og ut fra hvordan jeg ser henne så skal denne passe, men sikker kan en jo ikke være uten å måle!
 
 
Så litt harde fakta
Mariusgenser med rundfelling str M
Garn: Trysil Superwash (de brune) og Karima (det grønne).
Vekt: 594 gram. 219 av de strikket etter nyttår.
 
Jeg er i full gang med neste Mariusgenser - forrige onsdag begynte jeg på en til meg selv, denne gangen med rundfelling, i alpakka.

5 kommentarer:

  1. Heldig vennine du har da!! Kjempe fin genser i fine farger.

    SvarSlett
  2. Denne ble jammen flott. Heldig venninne du har. Håper den faller i smak, og passer.

    SvarSlett
  3. Fine farger du har valgt på genseren :)

    SvarSlett
  4. Artig med Marius i utradisjonelle farger. Håper mottakeren ble fornøyd også :)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)