torsdag 1. mars 2012

Marslue

Endelig tilbake etter en bloggtørke av dimensjoner, tror det er lenge siden jeg har hatt så lite lyst til å blogge... Ikke at det har blitt laget ferdig noe heller, for det har gått litt trått. Menmen, nå er jeg her! :)

Wesley er mønsteret det er tatt utgangspunkt i her. Men jeg lagde den lengre enn mønsteret, for jeg hadde lyst på en laaang lue!  
 Å snu bildet rette veien var rett og slett ikke noe dette bildet ville være med på. My oh my. Men jeg har altså blokka lua - ved å bløyte den, henge den opp med en asjett i bunnen, og la de tørke. Da blir det rundt og fint i bunnen.
Jeg bruker nesten bare garn fra lageret for tida. Her har jeg brukt et nøste naturhvit Vamse, rosa PT2, og et gråspettet raggegarn. Jeg brukte samme pinnestørrelse som i oppskriften, men altså tykkere garn. Og hvis du liker store luer kan du gjøre det, for den ble nokså stor altså. Jeg vil jo ha luer jeg kan putte nydusja og nokså vått hår baki om morgenen, uten å fryse. Selv om det er 15 minusgrader. Noe det forøvrig IKKE er her nå, men en lue kan jo brukes flere vintre ;)

4 kommentarer:

  1. Se der ja, den ble mye finere i fasongen etter blokking ja. Da skal jeg tusle ut på kjøkkene etter et passende fat jeg også. *fnis*

    Å bruke lagergarn er supert, likte fargene dine. Tror dette er en lue det kan bli flere av. ;)

    SvarSlett
  2. Nice:) mulig jeg må strikke en sånn, dog trener jeg egentlig en orntlig vinterlue, gjerne litt tova.

    Vi hørs!

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)