mandag 6. september 2010

Hyttehelg

Noe av det som er så digg med å være på hytta, det er at jeg har all tid i verden til å strikke, tror jeg. Og ikke for det at jeg har så innmari mye anna å gjøre, men siden jeg alltid er innom på Rauma og kjøper meg en pose garn, så er det jo i overkant optimistisk å ha med seg noen poser garn også, eller? Og når coop'n i bygda hadde Viking-garn, da ble det plutselig to halser fredag. Pinne 8, 78 masker, den ene i perlestrikk, den andre to rett og to vrang. Den siste ble vel mest vellykket - men ser for meg at den første hadde blitt veldig bra med 200 gr garn, i stedet for 100. Men det var nå engang det jeg hadde, så ;)

Men jeg har i alle fall gjort ferdig litt greier. Jeg har strikket en lyserosa "kozy" til telefonen min (som også er rosa, forresten!), i noe garn jeg har lurt på lenge hva jeg skal gjøre med. Det er både lyserosa og fullstendig uten ull, og dessuten en rest, ikke et helt nøste. Greit nok, en mobilkozy it is! :)

Jeg er ikke så glad i maskesting. Syns rett og slett det er kjedelig! Selv til et så edelt formål som på lua til speaker'n i hallen under Lillehammers hjemmekamper så er maskesting kjedelig. Men seriestart nærmer seg, så det ble fullført lørdagskvelden, og i morgen skal lua bli med til Lillehammer :)

Disse babytøflene var så søøøøøte!! Jeg kunne rett og slett ikke motstå de, og måtte jo selvfølgelig lage - syns du de var like kule som jeg syns, så finner du oppskriften her (mrk! Linken virker visst ikke over alt, så: http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=52241.0 ) :) Nå skal disse snart i posten og til ei lita tulle i Skjåk - de varmer vel godt utover vinteren! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)