lørdag 19. september 2020

Alsa tubehals

 For en del år siden gav jeg bort et lett sjal i Faerytale - det er så oppbrukt nå at det var på tide å fornye varmekilden rundt halsen til mottaker. Jeg la opp til sjal, til skjerf, og det ble feil. Det ble for stort, for tungt, feil farge eller bare ikke noe jeg trodde mottaker ville bruke. I min leten kom jeg over Alsa halstube fra Dale, og der var løsningen!! 


Oppskriften finner du her:

https://dalegarn.no/oppskrift/dg388-16-alsa-halstube-natur/

Jeg brukte en tråd Drops Alpakka, og en Drops Brushed alpakka - jeg strikket til det var tomt for det slaget det var minst av, og da var det to cm lengre enn mønsteret sa - altså en veldig bra match med garnlager og mønster denne gang. 


I kveld fester jeg tråder og monterer, så det kommer snart et par gensere her 🙂

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)