lørdag 14. november 2015

Dukkekjole

For noen år siden strikket jeg en Arne og Carlos-dukke, hun fikk med seg et skjørt og en genser når hun flyttet til Lillehammer, men kjolen var ikke ferdig. Nå har jeg festet tråder og sydd i knapper, og er vi riktig så effektive i heimen blir det nok en tur under strykejernet før jul også! :-D

Det er faktisk såpass lenge siden jeg strikket dokke at jeg kunne tenkt meg å strikke ei ny ei, denne gang til lillesøster på Lillehammer. Vi får se!

Jeg har jo et mål om å strikke opp en del garn som ligger i huset her i år. Og da snakker vi bare om det som ligger synlig i veldig mange korger og poser - det er greit å ha kommoder og skap fulle, enda. For ikke å snakke om garasjeloftet..
Men altså en slags ryddestrikking. Selv om garnlageret har minka med bare en kg til nå i år, så syns jeg at den kiloen synes godt. For jeg tror ikke at jeg er blitt flinkere til å stue bort. Og hvorfor forteller jeg dette, her og nå? Fordi en dukkekjole som denne veier 38 gram ferdig, altså har jeg fremdeles igjen en del før jeg har brukt et helt garnnøste på en slik. Og så skal tråder festes og knapper i - og da blir måloppnåelsen på å ryddestrikke dårlig. Men fet fine er jo at det garnet som ikke er strikket til nyttår, det kan strikkes neste år! ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)