søndag 4. januar 2015

Babysinglet og luer i bruk

I dag har jeg "omsider" festet tråder på singleten jeg strikket ferdig. Tok like mange dager å feste tråder som å strikke den :-P 

Dette er ekte fristrikk med Drops Baby Merino og pinne 3. Har sett litt på lengder og bredder i andre mønster, og landet på at denne er str ca 4 mnd. Syns den ble søt, og ser for meg at den er praktisk. Win!
44 gram garn er borte fra lageret. Dette er første plagget jeg strikker i dette garnet, og jeg likte det. Et godt alternativ til annet babygarn. Startet først på en liten trøye til baby i samme garnet, men glemte strikketøyet hos kjæresten, så da blir det nok ikke sååå lenge til det kommer litt mer lignende småstrikk i samme garn. 


Av og til har jeg tenkt over hvor mange luer jeg egentlig har bruk for. Svaret er: mange!! Bare i dag har jeg brukt fire - to av fjøsluene (den fra morgenstellet er sjelden tørr til kveldsstellet, så det er to hver dag, minst...) i tillegg til hockeylua og ei lue på skitur. Ser forresten at luene jeg har strikket meg i Drops Nepal ofte blir brukt, så neste gang jeg skal ha lue bør jeg vurdere det garnet - da blir lua mye brukt!

Sånn bortsett fra jula samles søsknene stort sett i hockeyhallen... ;-) Heia Lillehammer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)