mandag 17. februar 2014

Uglegenser

Fristrikk er gøy!

På Ottamartna'n i fjor kjøpte jeg massevis med Viking Alpaca, 100% superfine alpakka - med den klare intensjonen å strikke meg Farmen-genser. Kjøpte mønsteret på den genseren, til og med, og jeg tror jeg begynte å regne om hvordan jeg skulle få maskeantallet til å stemme. Så strikka jeg ca to garnnøster på bolen, og la fra meg hele greia.

For noen uker siden plukket jeg den fram igjen, glemt var Farmen-planene, nå skylle jeg bare ha en genser som var ferdig, og ikke ensfarget brun.

Jeg er med i Hobbybokklubben, og de har sendt på meg den nye Hønsestrikk-boka, enda jeg har avbestilt. Mange artige figurer der, så når jeg kom så langt som til bærestykket på genseren fant jeg ut jeg skulle finne meg noe i boka å strikke i. Uglene i boka var veldig søte, så da begynte jeg på de. Etter seks omganger fant jeg ut at genseren kom til å nå meg til nesetippen om jeg skulle bruke de uglene som var i boka, så da var det bare å dikte i vei, og gjøre det beste utav det. Verdens fineste? Njet. Men det er ugler. Mine ugler :)

Det gikk 755 gram garn, og jeg tror kanskje jeg har garn til en genser til, gitt! ;)


1 kommentar:

  1. Knallfin spør du meg!! Kjøpte hønsestrikkboka te svigermor i bursdagsgave!! Så mye stilig! :)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)