fredag 7. juni 2013

Overskyajakka

 
Strikkejakke til meg selv - i flerfarget reisegarn fra Tallinn og ensfarget Silk Mohair fra Sandnes Garn. Lilla er fargen som går igjen i hele, mens det flerfargede er hvitt-grått-lilla. 161 gram mohair, 308 gram reisegarn, 469 gram til sammen. Jeg syns fargene minner om en overskya himmel, og den passer å bruke når det er litt kjølig.
 
Jakka er innmari myk. Og veldig stor. Jeg er ikke fornøyd med størrelsen, men ellers liker jeg jakka. Jeg kan bruke den når jeg har en nål e.l. som holder den sammen i toppen, med litt overlapp, men ellers blir den bare rar... Kan tenke meg at et slumreteppe i denne garnkombinasjonen hadde vært aldeles nydelig! Kan hende jeg vasker jakka forsiktig for å få ned størrelsen litt, men det er jo litt risikabelt...
 
Jeg er på let etter neste prosjekt jeg kan bruke denne type reisegarn på, det er flerfarget med lange fargeskift. Tykkelsen er omtrent som Finull, og det er ren ull. Jeg har kilosvis i ulike farger, for jeg bruker å handle med meg "litt" når jeg er i Tallinn ;)

1 kommentar:

  1. Du er utrolig flott i den jakke, dyktig du! :-)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)