tirsdag 17. august 2010

Ferienerding

Jeg har vært på sommferferie del 2 i år, nerdeferie denna gangen. Og ikke garnnerding, men sportsnerding. Yeah.

Skal vi se. Onsdag morgen var det bare å hive seg i bilen og sette kursen mot Leksand. Ca sju timer i bilen, kun avbrutt av et bensinstopp. Tok meg ikke tid til mer, var så rastløs og klar for hockey! Var nokså greit å ha tid til å finne seg en plass å bo før det blei ishall for alle penga også ;)

Leksand var et hyggelig lite sted med flere campinger og en stor plass der man tydeligvis samles på midtsommer - og den obligatoriske Dalahesten (i rosa!) sto til og med plassert utenfor ishallen! :p Onsdag spilte Leksand mot Lillehammer og hjemmelaget vant fortjent 2-1. Litt moro var det at Lillehammerspilleren som putta målet har spilt for Leksand tidligere, før han ble henta hjem.

Torsdag var den store interiørbutikk-dagen, og jeg fikk bevist at jeg gjør godt for lokal økonomi - å sende meg på ferie et sted er en liten krisepakke i seg selv, det blir nemlig igjen litt penger :p Istrening i hallen, middag sammen med laget.

Fredag var det opp til istrening, og videre til Borlänge. For ei rundkjøring... Handla nå litt, men fant ut at det var greit å dra ut til hallen og slappe av litt, for det var tross alt ei lang natt i vente! Kampen vant Lillehammer fortjent, og det var moro med første målet, som kom fra en spiller som ikke har slitt ut nettmaskene. Etter kampen var klokka blitt halv ni, de søte damene i kafeen i hallen hadde fyllt termosen min med kaffe - og jeg la i veg mot Trondheim.

Nå skal det sies at jeg egentlig er nokså pysete i trafikken. Jeg syns det er dritskummelt å kjøre på steder jeg ikke er kjent. Jeg har kjørt i utkanten av Trondheim før, men da hadde jeg med passasjerer som visste hvor vi skulle kjøre, så da var det ikke noe stress. Jeg hadde aldri parkert i parkeringshus før heller. Nå har jeg altså både kjørt alene i Trondheimbyen og parkert i parkeringshus - og syns jeg er nokså tøff! :p

I Trondheim ble det Lerkendal, og seier over Start i en underholdende kamp. Om kvelden ble det pils med en venn fra studietiden på Steinkjer, utrolig hyggelig! :)



Marius har vært med på tur, men det er liksom så mye som skjer at det er ikke så mye tid til å pleie forholdet til han. Vi får ta ei skikkelig økt igjen i morgen kveld - i kveld er det nemlig klart for treningskamp mot storhamar (som konsekvent skrives med små bokstaver, ja?)

Ha ei strålende uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)