fredag 5. februar 2010

Hersens votter og elsk-lue!

Overskriften sier det meste. Nå er det to problemer med vottene, bortsett fra det mest åpenbare av de alle: de er ikke ferdige enda!
Som dere ser av bildet er vottene ikke like store. Den første strikket jeg nok noe strammere enn den andre, og da blir det jo ulik størrelse da... Det er omtrent en cm forskjell i lengde, og det ser ut som om det er en halv cm i bredden også... Så da lurer jeg på om jeg bare skal gi opp vottene, eller om jeg skal prøve å få det til på en eller annen måte?
Det andre problemet er at jeg har igjen en meter med grått garn. Og jeg mangler en tommel. Noe som gjør at joda, jeg skal nok få vottene ferdig i løpet av helga, men jeg får de ikke ferdige akkurat nå i dag, nå som jeg var i gang med vottene. Yeah.

Det som deretter har vært vellykka da, det er den lua her! Jeg ELSKER den! >

Den er fra et Raumahefte med barneoppskrifter, jeg har bare forstørra oppskrifta, og strikka den i Lett-Lopi :) Og den ble så fin at jeg virkelig bare måtte ha den selv, og det er ikke så ofte jeg lager noe jeg skal ha selv, egentlig... Men digger Lett-Lopi, digger den blågrønne fargen, og jeg digger luer der jeg kan ha hestehalen inni! :)

Så nå er jeg litt spent - hva blir mitt neste prosjekt?

2 kommentarer:

  1. bra du ble fornøyd med lua! Vet så innmari godt hvordan det er å stå der med to nesten like ting som skal være helt like, og så votter da, aiaiai, lykke til uansett hva du velger. Tøff som prøver, jeg bare orka ikke og snurpa sammen noe fælt noe, huff å heis;-P

    SvarSlett
  2. De hersens vottene er uansett veldig fine! Håper du får gjort dem ferdige :-)

    SvarSlett

Takk for kommentarer - det gjør bloggingen hakket morsommere! :)